Head X-Rubi JOY-Lady reprezentuje dámskou variantu modelů X-Rubi díky upravené geometrii rámu i barevnému designu. Po stránce výbavy odpovídá modelu X-Rubi 2.0. Na kole tak najdeme odpruženou vzduchovou vidlici RST Aerial RL 100mm uzamykatelnou z řídítek, přehazovačku Shimano Deore s převody 2x10 a kotoučové hydraulické brzdy Clarks. Kolo je ideální variantou pro ženy sportovkyně.
Výroba/montáž kol HEAD v ČR
Kvalita nejen samotného výchozího materiálu, ale také konečné montáže v ČR, spočívá v tom, že kola HEAD nejsou montována na klasické montážní lince, ale na samostatných stojanech, díky čemuž je možné zajistit mnohem vyšší preciznost. Každé kolo HEAD je od A do Z stavěno na jediném stojanu a střídají se u něho jednotliví mechanici, cca osm až devět lidí, v závislosti na konkrétních prováděných úkonech. Pásovou/linkovou výrobu HEAD zkoušel před mnoha lety a po třech měsících od ní upustil. Už to, že kolo bylo na lince uchyceno vzhůru nohama, je pro kvalitu seřízení problémem.
Stanovení velikosti kola
Změřte se prosím (SVISLE, ne po nohou) od podlahy k rozkroku do třísel (do nejnižšího místa pánve), mírně rozkročen(á) (40-45 cm), tím se simuluje rozkročení nad kolem, když stojíte. A co naměříte vynásobte x 0,65, a tohle je +- velikost rámu kola v cm.
Recenze/TEST kola HEAD X-RUBI JOY-LADY
Samotný design a příjemně zkrácený posed nenechají nikoho na pochybách, že je X-Rubi JOY Lady určen výhradně něžnému pohlaví. Tomu byly ostatně přizpůsobeny veškeré detaily, mezi něž patří doslova rozmazlující sedlo, anatomicky tvarované gripy či výrazný průhyb řídítek zkracujících posed. Zde zkrátka nebylo vůbec nic podceněno.
Naším testem prošla 29“ varianta modelu, a to v prostřední velikosti 48 cm. Samotný rám nese typické konstrukční prvky značky, respektive osvědčené řady X-Rubi, již v pánské části kolekce zastupuje pětice verzí. Jedním z těchto prvků je výrazný sloping, kdy horní trubka při pohledu z boku téměř plynule přechází ve snížené sedlové vzpěry zadní stavby, a nechybí rozpěra mezi horní a sedlovou trubkou. U Headu si vyhráli s profilacemi trubek, kdy spodní takřka po celé své délce využívá trojúhelníkový průřez s lehkým předním zahnutím. V případě horní se mohutný šestiúhelník (vpředu u hlavy) směrem dozadu výrazně zeštíhluje a především zplošťuje. Sedlová trubka s vnějším průměrem 31,6 mm je robustní a i v největších velikostech zaručuje rámu dokonalou tuhost. Velmi netradičním prvkem je provedení středového pouzdra, jež není obyčejnou trubkou se závity uvnitř, jak jsme normálně zvyklí. Zde použité pouzdro má z bočního pohledu profil kapky, a pakliže se podíváme zespodu, zjistíme důvod. Dolní trubka je zde lehce přesazena a právě v tomto místě z ní vystupují jak řadicí bovdeny, tak hadice brzdy. Z mého pohledu se jedná o perfektně promyšlený detail, jejž s otevřenou náručí uvítají všichni mechanici, kteří jednou budou bovdeny měnit za nové. Mezi pěkné detaily náleží třeba i tvar zadních patek s Post Mount úchytem brzdy situovaným „dovnitř“ zadní stavby. Snížené nepojení sedlových vzpěr, mimochodem doplněných o pěkně tvarovaný můstek, zde má vedle estetické i svou praktickou úlohu, neboť by mělo navýšit schopnost pohlcovat rázy.
Hmotnost testovaného biku ve velikosti 48 je 13,6 kilogramu, na jízdním dojmu se však podílí celá řada důležitějších aspektů. Nejzásadnější je samozřejmě geometrie, která se podařila naladit k mé maximální spokojenosti. I přes použití největšího průměru kol je X-Rubi JOY-Lady až nečekaně dobře ovladatelný bike zatáčející na brnknutí prstu. Je to zkrátka příjemný společník pro točité pěšiny a jeho schopnosti jsem uvítala i na Singltreku, kam mě kamarádi na začátku září vytáhli. Kolo bezvadně proplouvalo klopenými zatáčkami a užívala jsem si s ním terénní hupy. Byla jsem ale zvědavá, zda bude podobně dobře použitelné i v klasickém „přírodním“ terénu. Head určitě nezklamal, velká kola jako by se postarala za mě, úplně sama, snad o polovinu věcí. Do výjezdů, a to i těch dost kamenitých, šplhal naprosto nekompromisně a skoro jsem se nemusela snažit o ideální rozložení hmotnosti. Ve sjezdech mě pak překvapil pocit stability, a to prakticky v jakékoli rychlosti. Zkrátka u kola, které se od prvních metrů tak ochotně proplétalo zatáčkami a kličkovalo mezi stromy, jsem se zpočátku trochu obávala, aby nepůsobilo zbrkle v případě jízdy přímým směrem. Realita byla však taková, že ani v prudkých stojkách jsem se nemusela vyloženě snažit o jízdu rovně a s přibývající rychlostí se pocit stability ještě stupňoval. Přesně takové naladění geometrie mi maximálně vyhovuje a u testovaného Headu jsem jej okamžitě našla. Posed je tak akorát dlouhý – tedy ani ryzí závoďák, ani paní starostová. Svůj díl na příjemné a hlavně přirozené jízdní pozici má mimo jiné tvar řídítek, jež jsou zahnuta směrem k jezdci (v tomto případě jezdkyni) a současně mají náznak vlaštovek, tedy mírné zvednutí konců vůči středu.
Rám |
Alloy 6061 HT, DB |
Velikost |
44/48/52 cm |
Barva |
dark green matt |
Vidlice |
RST Aerial RL 100mm + remote lock |
Hlavové složení |
Neco H398 |
Řazení |
Shimano Deore SLM4100/5100 2x10 |
Přesmykač |
Shimano Deore FDM4100 side-swing |
Přehazovačka |
Shimano Deore RDM4120 10 speed shadow |
Kazeta |
Sunshine MTB-CS-HR10-42 11-42 |
Kliky |
Shimano FCM4100 36-26/175mm |
Brzdy |
Clarks M2 |
Přední náboj |
HBC QR 100mm |
Zadní náboj |
HBC QR 135mm |
Ráfky |
RRX 32h |
Plášťe |
Impac Smartpac TwinSkin 29x2.1” |
Řídítka |
HBC Pro 720/31.8mm |
Představec |
HBC Pro 70-90/31.6mm |
Sedlovka |
HBC Pro 350-400/31.6mm |
Sedlo |
HBC VL-4125 |
Pedály |
Wellgo M272T DU |
Montáž kola po dodání
Kolo Vám doručíme ve velmi odolném přepravním kartónu. Kolu po dodání musíte věnovat cca 30-40 min pro smontování. Brzdy, přehazovačka a popř. přesmykač osazeno řetězem, řadící a brzdové páčky seřízené a namontované, zadní kolo namontované, vše je ihned plně funkční. Je potřeba kolo osadit pedály (klíč č. 15, pozor na levé klice je levý závit, na pravé klice pravý závit), namontovat řídítka, sedlovku, přední kolo (mezi destičkami je umělo-hmotná záslepka, ta je potřeba vyndat, ponechte si záslepku pro případ, že budete kolo přepravovat bez předního kola), dotáhnout kliky kola do středu – to je velmi důležité, dotáhněte hlavu kola (šroub je pod umělou zátkou na středu řídítek). Může se stát, že přední brzdový kotouč bude „štrejchat“ o brzdové destičky, prosím otočte kolo a vycentrujte brzdové těleso (destičky) na střed kotouče-dělá se to dvěma šrouby, které směřují do vidlice, povolením se brzdové těleso (třmen) uvolní a můžete ho vycentrovat, dívejte se směrem dolů, přes těleso, krásně uvidíte, jestli je kotouč při otočení kola mimo dosah brzdových destiček-není to nic složitého.
Občas udělejte kontrolu šroubů a to zejména: Dotažení dvou bočních šroubů u hlavy (představci) řídítek, horního šroubu na hlavě pod umělou zátkou, 4x šroubů u příruby na představci kola, dotažení klik kola a pedálů, dotažení šroubu pod sedlem, kontrola a dotažení rychlo-upínáků u sedlovky a u obou dvou kol.
Záruční/pozáruční servis kola/garanční prohlídka
Na naší prodejně Vám poskytneme záruční i pozáruční servis kola HEAD. V případě, že dojde k závadě v záruční době (2 roky), kontaktujte nás a my Vám vytvoříme podmínky pro co nejlepší řešení reklamace/závady. Standardem je, že kolo v záruce posíláme do továrny HEAD, která je v ČR a tam závadu opraví. V tomto případě je zařízení logistiky dopravy na nás a vše je velmi rychlé. Pro případ reklamace Vám doporučujeme, ponechte si přepravní kartón někde uskladněn. Garanční prohlídka je u nás hrazena (700 Kč) a to z důvodu, že drtivá většina kol je prodávána za tzv. VIP ceny HEAD a bohužel již není prostor, pro poskytování garanční prohlídky zdarma - HEAD uznává garanční servis z jakéhokoli servisu kol.
Geometrie