Gravel Head Picton I. Hliníkový rám s vidlicí je přizpůsoben pro použití širších terénních plášťů nebo galusek. Je tak zachovaná rychlost a posez silničního kola, zároveň vám nic nebrání kdykoliv odbočit na polní či lesní cestu. Převody na kole obstarává sada Shimano Tiagra 2x10. Kotoučové mechanické brzdy. Kolo se prodává bez pedálů.
Výroba/montáž kol HEAD v ČR
Kvalita nejen samotného výchozího materiálu, ale také konečné montáže v ČR, spočívá v tom, že kola HEAD nejsou montována na klasické montážní lince, ale na samostatných stojanech, díky čemuž je možné zajistit mnohem vyšší preciznost. Každé kolo HEAD je od A do Z stavěno na jediném stojanu a střídají se u něho jednotliví mechanici, cca osm až devět lidí, v závislosti na konkrétních prováděných úkonech. Pásovou/linkovou výrobu HEAD zkoušel před mnoha lety a po třech měsících od ní upustil. Už to, že kolo bylo na lince uchyceno vzhůru nohama, je pro kvalitu seřízení problémem.
Montáž kola po dodání
Kolo Vám doručíme ve velmi odolném přepravním kartónu. Kolu po dodání musíte věnovat cca 30-40 min pro smontování. Brzdy, přehazovačka a popř. přesmykač osazeno řetězem, řadící a brzdové páčky seřízené a namontované, zadní kolo namontované, vše je ihned plně funkční. Je potřeba kolo osadit pedály (klíč č. 15, pozor na levé klice je levý závit, na pravé klice pravý závit), namontovat řídítka, sedlovku, přední kolo (mezi destičkami je umělo-hmotná záslepka, ta je potřeba vyndat, ponechte si záslepku pro případ, že budete kolo přepravovat bez předního kola), dotáhnout kliky kola do středu – to je velmi důležité, dotáhněte hlavu kola (šroub je pod umělou zátkou na středu řídítek). Může se stát, že přední brzdový kotouč bude „štrejchat“ o brzdové destičky, prosím otočte kolo a vycentrujte brzdové těleso (destičky) na střed kotouče-dělá se to dvěma šrouby, které směřují do vidlice, povolením se brzdové těleso (třmen) uvolní a můžete ho vycentrovat, dívejte se směrem dolů, přes těleso, krásně uvidíte, jestli je kotouč při otočení kola mimo dosah brzdových destiček-není to nic složitého.
Občas udělejte kontrolu šroubů a to zejména: Dotažení dvou bočních šroubů u hlavy (představci) řídítek, horního šroubu na hlavě pod umělou zátkou, 4x šroubů u příruby na představci kola, dotažení klik kola a pedálů, dotažení šroubu pod sedlem, kontrola a dotažení rychlo-upínáků u sedlovky a u obou dvou kol.
Záruční/pozáruční servis kola/garanční prohlídka
Na naší prodejně Vám poskytneme záruční i pozáruční servis kola HEAD. V případě, že dojde k závadě v záruční době (2 roky), kontaktujte nás a my Vám vytvoříme podmínky pro co nejlepší řešení reklamace/závady. Standardem je, že kolo v záruce posíláme do továrny HEAD, která je v ČR a tam závadu opraví. V tomto případě je zařízení logistiky dopravy na nás a vše je velmi rychlé. Pro případ reklamace Vám doporučujeme, ponechte si přepravní kartón někde uskladněn. Garanční prohlídka je u nás hrazena (700 Kč) a to z důvodu, že drtivá většina kol je prodávána za tzv. VIP ceny HEAD a bohužel již není prostor, pro poskytování garanční prohlídky zdarma - HEAD uznává garanční servis z jakéhokoli servisu kol.
Rám |
Alloy 6061 |
Velikost |
50/54/58/61 cm |
Barva |
Orange |
Vidlice |
Alu QR TPR |
Hlavové složení |
Neco H373M |
Řazení |
Shimano Tiagra ST4700 2x10 |
Přesmykač |
Shimano Tiagra FD4700 |
Přehazovačka |
Shimano Tiagra RD4700GS 10 speed |
Kazeta |
Sunshine CS-HR10-36 11-36t |
Brzdy |
Tektro MDC510 160/160mm |
Přední náboj |
HBC QR 100mm |
Zadní náboj |
HBC QR 135mm |
Ráfky |
GXR 32h |
Plášťe |
Schwalbe G-One 622-40 |
Řídítka |
HBC 440/31.8mm |
Představec |
HBC 90-120/31.8mm |
Sedlovka |
HBC 350/31.6mm |
Sedlo |
HBC VL-4470 |
Recenze/TEST kola HEAD Picton 2.0 (model o třídu výše).
V kolekci značky Head se pro letošní sezónu objevila nová dvojice strojů kategorie gravel, konkrétně modely Picton I a Picton II, sázející na shodný rám s karbonovou přední vidlicí. Námi testovaný Picton II v nepřehlédnutelné matné, olivově zelené barvě spoléhá na osazení sadou Shimano a s cenovkou 35 990 korun má nemalé ambice oslovit zájemce o co nejuniverzálnější stroj, mnohdy nahrazující několik kol najednou, přesněji silničku a rychlý XC bike. Head Picton II dokládá, že cenová dostupnost se nemusí vůbec vylučovat s vytříbeným projevem – z hlediska ovladatelnosti a celkového přátelského naladění geometrie, stejně tak v otázce tuhosti rámu nebo preciznosti funkce použitého osazení, se totiž jedná o jeden z nejzdařilejších gravelů třiceti- až čtyřicetitisícové kategorie. Duralový rám ze slitiny 6061 s dvojitě zeslabovanou stěnou trubek se dá označit za vzor čisté funkce. Průřezy trubek převážně vycházející z kruhu, žádné zbytečné kudrlinky navyšující hmotnost, mohutný profil spodní trubky, vyšší kónická hlava, mírný sloping a celkově spíše kratší geometrie – to jsou hlavní ingredience, z nichž byl namíchán hodně chutný koktejl. Máme-li být konkrétnější, tak torzní i boční tuhost by Picton II mohl doslova vyučovat, a to i v případě testované nejvyšší velikosti s označením 61 cm. Když k tomu přidáme celkovou hmotnost 10,2 kilogramu a velmi tuhá kola s ráfky GXR 32h a fantastickými plášti Schwalbe G-One, výsledkem je velmi sebevědomé zrychlení, pocitově odpovídající spíše o třídu luxusnějšímu gravelu. Stejně tak v zatáčkách o sobě dá vědět tuhost rámu a vidlice, podpořená mimo jiné také pevnými osami. Naladění geometrie je ideálním mixem někde na pomezí cyklokrosového speciálu a dokonale stabilního cesťáku. Picton proto dovede plnit hned několik rolí zároveň – jízda na něm je zábavná a přitom je dokonale čitelný, s příkladným vedením přímého směru. Délka rámu a sestava podložek pod představcem ctí maximální pohodlí, jízdní pozice rozhodně není zbytečně natažená a také tvarování speciálních gravelových řídítek je doslova návykové. Tento gravel zkrátka od prvního okamžiku dokonale padne do ruky, alespoň takové byly naše poznatky. Zmíněná řídítka s logem HBC, mírným rozevřením spodních konců a velmi příjemnou omotávkou bychom si dokázali skvěle představit prakticky na kterémkoli gravelu. Hodně nadstandardním komponentem je rovněž sedlo nesoucí logo Head a využívající titanové ližiny. Na pohled se sedlo sice tváří dost závodně, ale při delší jízdě zjistíme, že jeho plošší tvar i celková pružnost skeletu, potažmo vzpěr, perfektně fungují.
Geometrie