Kola Head X-RUBI definuje tvar rámu. Snížená horní rámová trubka nabízí uživateli kola větší pohodlí a možnosti pro výběr velikosti. X-Rubi I představuje výchozí model typové řady. Je vybaven odpruženou dálkově uzamykatelnou vzduchovou vidlicí, hydraulickými kotoučovými brzdami a převody od Shimana Alivio/Acera v kombinaci 2x9.
Výroba/montáž kol HEAD v ČR
Kvalita nejen samotného výchozího materiálu, ale také konečné montáže v ČR, spočívá v tom, že kola HEAD nejsou montována na klasické montážní lince, ale na samostatných stojanech, díky čemuž je možné zajistit mnohem vyšší preciznost. Každé kolo HEAD je od A do Z stavěno na jediném stojanu a střídají se u něho jednotliví mechanici, cca osm až devět lidí, v závislosti na konkrétních prováděných úkonech. Pásovou/linkovou výrobu HEAD zkoušel před mnoha lety a po třech měsících od ní upustil. Už to, že kolo bylo na lince uchyceno vzhůru nohama, je pro kvalitu seřízení problémem.
Montáž kola po dodání
Kolo Vám doručíme ve velmi odolném přepravním kartónu. Kolu po dodání musíte věnovat cca 30-40 min pro smontování. Brzdy, přehazovačka a popř. přesmykač osazeno řetězem, řadící a brzdové páčky seřízené a namontované, zadní kolo namontované, vše je ihned plně funkční. Je potřeba kolo osadit pedály (klíč č. 15, pozor na levé klice je levý závit, na pravé klice pravý závit), namontovat řídítka, sedlovku, přední kolo (mezi destičkami je umělo-hmotná záslepka, ta je potřeba vyndat, ponechte si záslepku pro případ, že budete kolo přepravovat bez předního kola), dotáhnout kliky kola do středu – to je velmi důležité, dotáhněte hlavu kola (šroub je pod umělou zátkou na středu řídítek). Může se stát, že přední brzdový kotouč bude „štrejchat“ o brzdové destičky, prosím otočte kolo a vycentrujte brzdové těleso (destičky) na střed kotouče-dělá se to dvěma šrouby, které směřují do vidlice, povolením se brzdové těleso (třmen) uvolní a můžete ho vycentrovat, dívejte se směrem dolů, přes těleso, krásně uvidíte, jestli je kotouč při otočení kola mimo dosah brzdových destiček-není to nic složitého.
Občas udělejte kontrolu šroubů a to zejména: Dotažení dvou bočních šroubů u hlavy (představci) řídítek, horního šroubu na hlavě pod umělou zátkou, 4x šroubů u příruby na představci kola, dotažení klik kola a pedálů, dotažení šroubu pod sedlem, kontrola a dotažení rychlo-upínáků u sedlovky a u obou dvou kol.
Záruční/pozáruční servis kola/garanční prohlídka
Na naší prodejně Vám poskytneme záruční i pozáruční servis kola HEAD. V případě, že dojde k závadě v záruční době (2 roky), kontaktujte nás a my Vám vytvoříme podmínky pro co nejlepší řešení reklamace/závady. Standardem je, že kolo v záruce posíláme do továrny HEAD, která je v ČR a tam závadu opraví. V tomto případě je zařízení logistiky dopravy na nás a vše je velmi rychlé. Pro případ reklamace Vám doporučujeme, ponechte si přepravní kartón někde uskladněn. Garanční prohlídka je u nás hrazena (700 Kč) a to z důvodu, že drtivá většina kol je prodávána za tzv. VIP ceny HEAD a bohužel již není prostor, pro poskytování garanční prohlídky zdarma - HEAD uznává garanční servis z jakéhokoli servisu kol.
Rám |
Alloy 6061 HT, DB |
Velikost |
44/48/52/56 cm |
Barva |
black matt/orange || green matt || grey matt /yellow |
Vidlice |
Zoom Vaxa 32S 860S AIR 100mm + remote lock |
Hlavové složení |
Neco H398 |
Řazení |
Shimano Alivio SLM3100 2x9 |
Přesmykač |
Shimano Acera FDM3120 side-swing |
Přehazovačka |
Shimano Alivio RDM3100 9 speed |
Kazeta |
Sunshine MTB-CS-HR9-36 11-36 |
Kliky |
Shimano FCMT201 36-22/175mm |
Brzdy |
Clarks M2 |
Přední náboj |
HBC QR 100mm |
Zadní náboj |
HBC QR 135mm |
Ráfky |
RRX 32h |
Plášťe |
Impac Smartpac TwinSkin 29x2.1” |
Řídítka |
HBC Pro 720/31.8mm |
Představec |
HBC Pro 70-100/31.8mm |
Sedlovka |
HBC Pro 350-400/31.6mm |
Sedlo |
HBC Pro VL-3381 |
Pedály |
Wellgo M272T DU |
Čtveřice písmen na spodní trubce testované devětadvacítky odkazuje na známou sportovní značku, a přestože nejde o závodní model, sportovního ducha nezapře. Nakonec ale nabídne ve výsledku pohodlný dojem, a umí tak být univerzálním strojem pro širokou škálu uživatelů. Máte-li rádi zábavné svezení, obratnou geometrii a lehký jízdní projev, pokračujte na následující řádky.
Tradičně, obratně, zábavně
X-Rubi nesází na moderní geometrii pro nejnáročnější sjezdové pasáže a maximum stability, ani nenabídne pevné osy, protože se drží klasiky. Tedy obratné hravé geometrie, patek na rychloupínák, užších ráfků. Ve výsledku ale kolo jízdními vlastnostmi příjemně překvapilo a dokázalo, že klasika může stále nabídnout hodně zábavné i svižné svezení a ne vždy musí být aktuální trendy tím nejlepším. Tady získá jezdec hliníkový rám s kónickou hlavovou trubkou a směrem dozadu se opticky výrazně zeštíhlující horní trubkou. Nechybí výztuha sedlové trubky, která je pak svým přesazením nad tou vrchní hlavním činitelem spíše horní hranice udávané výšky rámu. Líbil se nám přechod sedlových vzpěr, plynulým hladkým svarem přetažený kolem sedlové až na horní trubku. Tenhle rámový uzel se prostě povedl.
TEST kola X-RUBI: http://cykl.cz/item/test-head-x-rubi-iii-29
Robustní rám se skvěle funkčním osazením čítajícím spolehlivé díly Shimano a vzduchovou vidlici. Rám X-RUBI je pak v mnoha ohledech typickým zástupcem své kategorie a nabízí skoro až neotřesitelnou jízdní stabilitu a schopnost velmi dobré prostupnosti hodně členitým terénem plným nástrah v podobě kořenů či kamenů.
Head X-Rubi je přesně tou devětadvacítkou, u níž vyniknou pozitiva dané koncepce spojená se schopností poprat se i s hodně členitým terénem, aniž by majitel oplýval vyloženě vytříbenou jezdeckou technikou. Jednoduše řečeno – tento bike zvládá vyjet hodně prudké stojky, a stejně tak ve sjezdech příkrých pasáží si stále zachovává takovou porci jistoty až neohroženosti, že bude jezdec vyzdvihovat dovednosti největšího průměru kol bezmála do nebes. Dokonce i v zatáčkách si vede obstojně a přes delší rozvor nemá v točitých pasážích problémy, byť nejsou rozměry kola zrovna malé. To však majitel ucítí spíše při nesení kola po schodišti činžáku, nežli při jízdě samotné, takže geometrie zasluhuje pochvalu. Hodně se nám líbila nadstandardní sestava podložek pod představcem – takže následná variabilita posedu je hodně příjemná, ať už budeme preferovat jízdní komfort, či vyloženě sportovnější pozici. S tou nemá Head problém, nízká hlavová trubka je v tomto směru výhodou. Nám více vyhovovalo nastavení vzpřímenější pozice, která je komfortní i při celodenní jízdě, a přitom znatelně neubírá kolu na vrchařských schopnostech. Současně ani vyloženě prudké padáky nebyly se sériově nastaveným posedem nepřekonatelné.
Požadujete VIP cenu 18.270 Kč - ZAREGISTRUJTE SE do "VIP zóny HEAD"
Geometrie