0
40000


Kolo HEAD dámské X-RUBI LADY 29" mint/matt 2020 DEORE - DEORE 2x10, AIR vidlice s lock outem

VIP cena 18.690 Kč!! Dámské kolo, 20x rychlostí, Alu 6061 TPR DB HT, 29‘‘. Výška rámu 44/48/52 cm, hmotnost 13,9 kg.

Původní cena 21 990 Kč  s DPH
Cena: 18 690 Kč  s DPH
Ks
Dostupnost: Všechny uvedené varianty jsou skladem
Kód zboží: 20203/29"
Záruka: 24
Velikost kol/rámu/dodání
Akce
Popis Kolo HEAD dámské X-RUBI LADY 29" mint/matt 2020 DEORE - DEORE 2x10, AIR vidlice s lock outem

Head X-Rubi Lady reprezentuje dámskou variantu modelů X-Rubi díky upravené geometrii rámu i barevnému designu. Po stránce výbavy odpovídá modelu X-Rubi II. Na kole tak najdeme odpruženou vzduchovou vidlici Suntour uzamykatelnou z řídítek, přehazovačku Shimano Deore s převody 2x10 a kotoučové hydraulické brzdy Shimano. Kolo je ideální variantou pro ženy sportovkyně a je možno vybrat mezi velikostí kol 27,5" a 29".

 

Vidlice Suntour - XCR 32 RLR AIR + Remote lock
Zadní tlumič  
Hlavové složení Neco - H398
Představec HEAD Components PRO - 70-100mm/31,8mm
Řidítka HEAD Components PRO - 720/31,8mm
Sedlovka HEAD Components PRO - 400-350/316mm
Řazení Shimano - Deore SLM6000 2x10
Přehazovačka Shimano - Deore RDM6000 RD+ 10 speed
Přesmykač Shimano - Deore FDM6025
Kliky Suntour - XCM D 175mm 36-22T
Kazeta Shimano - HG50 11-36T
Brzdy Shimano MT 200 180/160mm
Přední náboh HEAD Components - 32h QR9/100mm
Zadní náboj HEAD Components - 32h QR9/135mm
Plášťe Schwalbe - Smart Sam 29x2.1''
Ráfky Remerx RXR 32h
Sedlo HEAD Components VL3381
Pedály Wellgo M272T DU


TEST:
http://cykl.cz/item/test-head-x-rubi-lady 

Model X-Rubi s přídomkem Lady je druhým nejvýše postaveným dámským bikem v nabídce značky Head, nad ním již nalezneme pouze špičkový karbonový topmodel Trenton Lady, s neotřelými konstrukčními prvky rámu. Zatímco zmíněný karbonový hardtail je adresován primárně závodnicím, námi testovaný model je se svou cenovkou 21 590 korun určený široké skupině jezdkyň – od těch sportovních až po náročné cykloturistky. Samotný design s růžovo-bílou grafikou a příjemně zkrácený posed nenechají nikoho na pochybách, že je X-Rubi Lady určen výhradně něžnému pohlaví. Tomu byly ostatně přizpůsobeny veškeré detaily, mezi něž patří doslova rozmazlující sedlo, anatomicky tvarované gripy či výrazný průhyb řídítek zkracujících posed. Zde zkrátka nebylo vůbec nic podceněno. Za promyšlenou považuji i volbu plášťů Schwalbe Smart Sam v šířce 2,1 palce. Toto obutí při vyšším tlaku slušně uhání po asfaltu a přitom v terénu dokáže až nečekaně podržet na členitém podkladu. Když už jsme u kol, zde bych se na chvíli zastavila. Značka Head totiž testovaný model nabízí hned ve dvou provedeních, a to s 27,5“ nebo 29“ průměrem. V případě „sedmadvacítek“ ve velikostech 41, 46 a 51 centimetrů, s většími devětadvacítkami pak s rámy o výšce 44, 48 nebo 52 centimetrů. Sympatické je za prvé velikostní rozmezí, kdy je X-Rubi Lady určeno bikerkám s výškovým rozsahem postavy od nějakých 160 do 185 centimetrů, což je skutečně nadstandard. A za druhé se mi líbí, že sám výrobce částečně předurčuje, jaký průměr kol je vhodný pro kterou postavu, tedy že 160 cm vysoké cyklistce nenutí devětadvacítku. Lidé od Headu zkrátka při stavbě kol nic nepodceňují, což platí také o nabízených převodech a dalších aspektech.

Naším testem prošla 29“ varianta modelu, a to v prostřední velikosti 48 cm. Samotný rám nese typické konstrukční prvky značky, respektive osvědčené řady X-Rubi, již v pánské části kolekce zastupuje pětice verzí. Jedním z těchto prvků je výrazný sloping, kdy horní trubka při pohledu z boku téměř plynule přechází ve snížené sedlové vzpěry zadní stavby, a nechybí rozpěra mezi horní a sedlovou trubkou. U Headu si vyhráli s profilacemi trubek, kdy spodní takřka po celé své délce využívá trojúhelníkový průřez s lehkým předním zahnutím. V případě horní se mohutný šestiúhelník (vpředu u hlavy) směrem dozadu výrazně zeštíhluje a především zplošťuje. Sedlová trubka s vnějším průměrem 34,9 mm je robustní a i v největších velikostech zaručuje rámu dokonalou tuhost. Velmi netradičním prvkem je provedení středového pouzdra, jež není obyčejnou trubkou se závity uvnitř, jak jsme normálně zvyklí. Zde použité pouzdro má z bočního pohledu profil kapky, a pakliže se podíváme zespodu, zjistíme důvod. Dolní trubka je zde lehce přesazena a právě v tomto místě z ní vystupují jak řadicí bovdeny, tak hadice brzdy. Z mého pohledu se jedná o perfektně promyšlený detail, jejž s otevřenou náručí uvítají všichni mechanici, kteří jednou budou bovdeny měnit za nové. Mezi pěkné detaily náleží třeba i tvar zadních patek s Post Mount úchytem brzdy situovaným „dovnitř“ zadní stavby. Snížené nepojení sedlových vzpěr, mimochodem doplněných o pěkně tvarovaný můstek, zde má vedle estetické i svou praktickou úlohu, neboť by mělo navýšit schopnost pohlcovat rázy.

Pro dámy to nejlepší

Hmotnost testovaného biku ve velikosti 48 je 14,3 kilogramu, na jízdním dojmu se však podílí celá řada důležitějších aspektů. Nejzásadnější je samozřejmě geometrie, která se podařila naladit k mé maximální spokojenosti. I přes použití největšího průměru kol je X-Rubi Lady až nečekaně dobře ovladatelný bike zatáčející na brnknutí prstu. Je to zkrátka příjemný společník pro točité pěšiny a jeho schopnosti jsem uvítala i na Singltreku, kam mě kamarádi na začátku září vytáhli. Kolo bezvadně proplouvalo klopenými zatáčkami a užívala jsem si s ním terénní hupy. Byla jsem ale zvědavá, zda bude podobně dobře použitelné i v klasickém „přírodním“ terénu. Head určitě nezklamal, velká kola jako by se postarala za mě, úplně sama, snad o polovinu věcí. Do výjezdů, a to i těch dost kamenitých, šplhal naprosto nekompromisně a skoro jsem se nemusela snažit o ideální rozložení hmotnosti. Ve sjezdech mě pak překvapil pocit stability, a to prakticky v jakékoli rychlosti. Zkrátka u kola, které se od prvních metrů tak ochotně proplétalo zatáčkami a kličkovalo mezi stromy, jsem se zpočátku trochu obávala, aby nepůsobilo zbrkle v případě jízdy přímým směrem. Realita byla však taková, že ani v prudkých stojkách jsem se nemusela vyloženě snažit o jízdu rovně a s přibývající rychlostí se pocit stability ještě stupňoval. Přesně takové naladění geometrie mi maximálně vyhovuje a u testovaného Headu jsem jej okamžitě našla. Posed je tak akorát dlouhý – tedy ani ryzí závoďák, ani paní starostová. Svůj díl na příjemné a hlavně přirozené jízdní pozici má mimo jiné tvar řídítek, jež jsou zahnuta směrem k jezdci (v tomto případě jezdkyni) a současně mají náznak vlaštovek, tedy mírné zvednutí konců vůči středu.

K osazení není moc co dodat, pracovalo bezchybně. Jistě že by se mi více líbila vzduchová vidlice, nicméně pružinový model Suntour XCM je vzhledem k cenovce kola rozumnou volbou. A byť nevyniká supercitlivostí zkraje chodu, je prakticky bezúdržbový a disponuje jednou z úplně nejlepších páček dálkového lockoutu, s jakou jsem se kdy setkala. Hydraulické kotoučovky Auriga mají do ruky příjemné páčky a jejich výkon byl úplně bezproblémový. Také trojici převodníků s rozsahem 40-30-22 považuji za naprostý ideál, a to nejen u holčičího biku, ale tak nějak všeobecně. V tomto případě se nemůže stát, že by nám nějaký převod scházel, ať už do rychla, či naopak do pomala. Řazení a oba měniče ze sady Deore jsou dokonale funkční a osvědčenou klasikou. Absolutorium si ode mne odnáší již zmíněné sedlo Head a příjemné gripy, stejně jako provedení bílo-růžové grafiky. Takhle by měl vypadat správný dámský bike.